Hvad kan vi gøre på de sociale medier?

Sociale medier for pr

I kan på sociale medier med få midler få bedre kontakt med jeres kunder, teste nye produkter og øge jeres omsætning!

Hvis det er et svar der giver mening, så få lavet en gennemgang af jeres muligheder og lad os sammen lægge en strategi for, hvordan I udnytter jeres ressourcer bedst.

Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+, SnapChat – der er mange og de er ikke alle lige relevante. Men hvilke man skal vælge kommer an på produkter og målgruppe.

Udvikle en strategi for sociale medier

Interview

Vi starter med at mødes og snakke om virksomheden: historie, profil, øvrige marketingaktiviteter. Det giver mig et billede af hvad der er vigtigt for jer at kommunikere og hvilke værdier, der er vigtige for virksomheden.

Analyse

Derefter laver jeg en analyse af jeres nuværende strategier ved at se på hjemmeside, eksisterende konti og lignende. Jeg sammenligner med øvrige i branchen, herunder jeres vigtigste konkurrenter.

Strategi

På baggrund af det laver vi sammen en strategi for jeres aktiviteter. Både på kort sigt med oprettelse af relevante profiler og eventuelle kampagner, og på lang sigt med inkludering af flere forskellige platforme.

I skal være der, hvor det er relevant og hvor I får mest ud af jeres indsats og ressourcer. Måske skal de ansatte undervises i at være jeres ambassadører, måske er det os, der skal levere alt indholdet – det kommer helt an på, hvilke ressourcer i selv har til rådighed og hvad I prioriterer højest.

Overlevering

Jeg afleverer rapporten og mine anbefalinger på et møde, så I kan få forklaringerne med og stille spørgsmål undervejs.

Opfølgning

Tre måneder efter aflevering af jeres strategi for sociale medier, analyse og anbefalinger følger jeg op på processen. Dels for at sikre, at arbejdet ikke bare løber ud i sandet, dels for at få feedback på forløbet og se på resultater.

Måske er der behov for at lave justeringer, måske skal der flyttes fokus eller flyttes prioriteringer. Eller nogen skal have lidt mere undervisning og motivation.

Med på sidelinjen

Undervejs i forløbet er det naturligvis også muligt at få råd og vejledning. Vi kan enten lave en fast aftale om opfølgning, etablere et klippekort eller bare tage det ad hoc.

Men på intet tidspunkt vil I stå alene med opgaven og overvejelserne. Hjælpen vil aldrig være længere end en email eller et opkald væk.

Den sociale medie strategi skal være et fast redskab på paletten, ikke kun hives frem ved specielle lejligheder. Derfor skal der oparbejdes en rutine i brugen af redskaberne og en tillid til at resultaterne er der.

Første møde er gratis – det er analysen og strategien ikke.

Kontakt os via chat, mail eller t:3027 2205 og få en aftale.

Morten Ellegaard - selvportræt med vest og hat
ellegaard

Uddannet underviser, IT-administrator og WordPress-guru. Har arbejdet med design og udvikling af digitale løsninger siden 2005.