Sociale medier for B2B

Storytelling på Pinterest

Som en gros leverandør til tømmerhandler/trælast kan det være svært at se fidusen ved sociale medier. Men ved at gå efter næste led (kunder hos tømmerhandlen) er der masser af muligheder.

LinkedIN bruges i forvejen ivrigt til at markedsføre virksomheden som helhed, så den fremstår attraktiv for ansøgere og investorer. Ønsket var at udvide med noget mere visuelt som modvægt til de ”tørre tal” og så faldt valget naturligt på Pinterest. Her gode muligheder for billedkommunikation og deling.

Som udgangspunkt ligger der planer om at lave en idebank rettet mod arkitekter og designere, ikke bare egne ting, men også tips og ideer fra alle muligheder andre Pinterestbrugere – det, der er den platforms største styrke.

Derudover er der planlagt en seriehistorie i mange dele, der skal beskrive træets vej fra nyplantet i Sydamerika, over produktion, transport og lager, videre gennem salgsled indtil det ender som f.eks. en nybygning eller terrasse. Den historie kan uden de helt store forarbejde lanceres stump for stump på tidspunkter, hvor der ellers ikke er andre historier.

Desuden er det planen at krydsopdatere til både Twitter og Facebook – ud fra devisen at det er bedre at krydsposte og trække brugerne til de aktive platforme, end slet ikke at være på disse platforme.

Del det bare:

Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin
Del på email
ellegaard

ellegaard

Uddannet underviser, IT-administrator og nørd. Har arbejdet med design og udvikling af WordPress-løsninger siden 2005.