Skal du eller din virksomhed med på Facebook, Instagram eller Pinterest?
Eller vil I gerne være der mere og bedre end I allerede er?
Så lad os lave en analyse er jer/virksomheden, jeres “sociale identitet” og komme med en strategi for sociale medier til at blive mere kendt!
Første møde er gratis.
Priser
Hver virksomhed har unikke behov og ønsker, for hver har deres eget særpræg og måde at kommunikere med kunderne på. Det tager vi hensyn til at vores kampagner/strategier.
Derfor vil prisen også være forskellige fra virksomhed til virksomhed, afhængig af hvor mange af de forskellige sociale medier du/I ønsker at være til stede på, og hvor meget man selv kan lave.
Analyse og strategi: 1.800 kr
Eksempel
Vi kan give et eksempel, her fra en detailhandel, der vil være på Facebook:
Opstart
- Etablering af konto på Facebook (500 kr)
- Strategiplan udfærdiget (1.800 kr)
Totalpris for eksemplet i opstart: 2.300 kr
Abonnement
- 3-5 opslag om ugen på forskellige sociale medier
- Overvågning af firmanavn samt 3 væsentligt brands
Samlet pris for eksemplet pr måned: 2.500 kr
Sociale medier som salgskanal
Sociale medier er medier for social interaktion, hvilket vil sige at der er et socialt sammenspil online. Det er altså kommunikation der går begge veje.
For danske virksomheder kan det være platforme som Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat og Twitter
For dem alle gælder det, at for at skabe og fastholde en relation, skal vi tale om andre emner end virksomheden selv og dens produkter. Der skal også være et element af underholdning og involvering i emner, der kan være interessante for kunden og værdifulde for virksomheden.
Der kan tages udgangspunkt i f.eks.:
- Virksomheden (hvem, hvor, hvordan)
- Mærket (kendetegn, hvorfor)
- Værdier
- Events (messer)
- Historier (baggrund, projekter)
Alt sammen er det med til at skabe relationer og aktivere målgruppen til at engagere sig og dermed være ambassadører for produkterne på sociale medier. Historien er ligeså vigtig som selve produktet.
Ifølge Astrid Haug er der ingen vej udenom: Vil du have flere kunder må du fange danskerne på sociale medier.